Welkom op mijn Blog over zeevissen. Mijn naam is Kees de Mol en ik woon in de achtertuin van Katwijk aan Zee. In deze blog wil ik u laten zien hoe ik het zeevissen beleef. Ik wens u allen veel leesplezier. Heeft u een tip of wilt u reageren, laat dan eens een berichtje achter.


Video's

woensdag 29 oktober 2014



Hallo allemaal

't Is al weer een tijdje geleden dat ik iets gepost heb op mijn blog omdat ik de afgelopen maanden maar zeer zelden heb gevist. De vangsten voor Katwijk zijn gewoon zo ontzettend slecht dat ik er maar weinig zin in heb om voor veel geld aas te kopen en een lange tijd aan het water te staan voor noppes. Ook slurpt een andere hobby steeds meer tijd op.

Rond deze tijd begint wel weer het seizoen voor garnalen vissen en dat heb ik vandaag dus weer voor de eerste keer gedaan.
De wind was 3 Bft uit het zuiden en jammer genoeg stond er een aardige branding. Ik wist echter een mooie diepe swin te ligggen waar ik in zou kunnen vissen en waar ook weinig branding stond. Rond 14:45 zou het laag water worden en rond 12:30 was ik op het strand. De vangstberichten waren niet rooskleurig dus ik verwachtte niet veel te vangen.
De eerste trek leverde een klein kuiltje garnalen op, maar zonder vuil. Het zou geen grote vangst worden maar als ik een paar van dit soort trekjes zou doen kon ik met een mooi maaltje naar huis. De volgende trekken leverde meer op en met een serie korte trekjes door de swin sprokkelde ik een ruime 4 kilo garnalen bij elkaar. Genoeg voor mezelf en om nog wat weg te geven.
Bekijk de video en geniet ervan.

Groeten, Kees de Mol


Nog een foto van mijn andere hobby



Geen opmerkingen:

Een reactie posten