Welkom op mijn Blog over zeevissen. Mijn naam is Kees de Mol en ik woon in de achtertuin van Katwijk aan Zee. In deze blog wil ik u laten zien hoe ik het zeevissen beleef. Ik wens u allen veel leesplezier. Heeft u een tip of wilt u reageren, laat dan eens een berichtje achter.


Video's

dinsdag 17 januari 2012

De schar is er weer vandoor....

Goedenavond allemaal,

Vandaag ben ik gelokt door de goede vangstberichten naar de uitwatering in Katwijk aan Zee gegaan om het aas van afgelopen vrijdag en zaterdag op de maken.


Gisteren zouden er behoorlijk wat scharren gevangen zijn  op deze stek en omdat ik vroeg was dacht ik een mooi plekje uit te kunnen zoeken. Helaas waren er meer 'gelukszoekers' op dit idee gekomen want de noordkant van de watering werd al druk bevolkt door leden van de Brittenburgh. Ik ben dan ook maar aan de zuidkant gaan staan waar ik Hans Eenkhoorn aantrof maar ik kon mooi naast hem gaan staan.


Voor de verandering heb ik weer eens met twee hengels gevist op strand en dat was vooral omdat ik nog zoveel aas had en ik was van plan om niet te lang te blijven. Het zee-tje lag er mooi bij en ik zou mooi mijn aas kunnen opvissen.
drukte aan de noorkant
Vol goede moed heb ik één hengel opgetuigd met een kant-en-klaar onderlijntje met stalen afhouders en de andere hengel met een wapperlijntje. De afstand tot over de bank bleek toch wel ver dus die haalde we eerst niet en dus ben ik maar in het gat voor de bank gaan vissen. Helaas bleek het lange tijd stil en de beten bleven uit.
Hans Eenkhoorn in actie
Pas om half vijf lukte het me om een doubletje bot te landen op de hengel die ik op de bijna droog staande bank had geworpen. Ik gokte erop dat er misschien botjes in het zonnetje zouden liggen en dit bleek goed uit te pakken.
gezellig saampjes aan de lijn
Even later rond vijf uur heb ik weer van de bank een botje gevangen en toen was de koek echt op. Geen enkele beet meer kunnen krijgen en ook Hans had niet meer dan één botje.
botje van 25cm
Wel nog een flinke meeuw in de lijn gehad maar met hulp van Hans hebben we deze dame weer netjes los kunnen maken. Bedankt nog voor het lenen van je handschoenen Hans, want anders had die meeuw me aardig te pakken gehad.

Al met al een heerlijke vismiddag gehad met een prachtige zee en heerlijk weer maar helaas zonder de gehoopte scharren. Aan de noordkant werd voor zover ik kon zien ook nauwelijks iets gevangen en deze heren hielden het dus ook al snel voor gezien.

Dat was het weer voorlopig omdat ik er van vissen weinig meer zal komen met de huidige weersvoorspellingen.

Groeten, Kees










8 opmerkingen:

  1. Hey Kees,
    Leuk verslag weer,
    Heb tot kwart over 9 gevist,en tot 7uur had ik nog steeds dat ene botje
    Daarna begon het een beetje te lopen flink wat aanbeten maar had op het laatst geenzin meer om optehalen
    Totaal nog gevangen 3mooie scharren mee naar huis genomen
    2 wijtingkjes 2botten en 2 torretjes heb toch nog even genoten van de laatste 2uur
    Groeten Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het leek vanmiddag wel of de vis van het strand af te halen was. Wat een drukte. Maar ik, zonder hengels, die even langs kwam om de kinderen uit te laten ving net zoveel als de mannen met hengel Maar dat valt nog mee drie botten.Had niet verwacht dat je dat er nog even uit zou halen.
    @Hans: Er is nog een bedrijf in onthakingstangen dat een mooie achtergrondfoto zoekt voor hun product.

    \Gr rhy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Krijg ik dan ook een paar tangentjes:-)
      Of 200 pieren ook goed!!

      Verwijderen
  3. Groetjes uit Amsterdam18 januari 2012 om 12:17

    Hoi kees leuk verslag weer,leest lekker weg zo.
    Kan zelf weinig vissen ,maar zo proef ik nog
    een beetje de sfeer aan de kust.
    Ga zo door met je blog

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je enthousiaste reactie! Ik ga er zeker mee door al zal ik niet elke week zo vaak kunnen vissen.

      Groeten, Kees

      Verwijderen
  4. Hoi Kees,

    Leuk dat je ook een blog bent begonnen. Kan ik gelijk de vangsten van Katwijk en omgeving in de gaten houden ;-). Ik plaats je site bij m'n favorieten.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Willem,

      Bedankt voor je complimenten. Jouw site staat natuurlijk allang in mijn favorieten.

      Kun je me misschien eens je logo doormailen dan kan ik je site ook even bij mijn links plaatsen.

      Groeten, Kees

      Verwijderen
  5. Hoi Kees,

    Bedankt! Je kunt op het logo gaan staan en dan afbeelding opslaan als doen.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen