Welkom op mijn Blog over zeevissen. Mijn naam is Kees de Mol en ik woon in de achtertuin van Katwijk aan Zee. In deze blog wil ik u laten zien hoe ik het zeevissen beleef. Ik wens u allen veel leesplezier. Heeft u een tip of wilt u reageren, laat dan eens een berichtje achter.

Video's

zaterdag 4 februari 2012

Koppelwedstrijd Brittenburgh... In de prijzen!

Vandaag zou het bitter koud moeten worden op het Katwijkse strand maar ondanks alle voorspellingen ging de  koppelwedstrijd van HSV de Brittenburgh gewoon door.

Het hoeft écht niet zonder luxe!

Wel werd het programma iets aangepast en werd er korter gevist. We hebben gevist van 13 tot 15:30 en (na wisseling van stek) van 16 tot 18:30 en hoewel iedereen het natuurlijk jammer vond dat we korter konden vissen was iedereen ook wel weer blij dat het klaar was om half zeven. De kou was toen namelijk echt niet meer te verdragen.

Ouwenelen met elkaar
Om 12:30 uur kwam ik aan op de gelootte stek waar mijn koppelmaat Martin al stond op te tuigen. en al snel had ik ook mijn hengel in orde om te gaan beginnen. Al snel konden de loodjes het water in en begon het grote "wachten". De hoop op vis was wel erg gekrompen na de vorst van afgelopen week maar je doet toch maar je best om bij de winnaars te zitten.

Het was echt heel goed uit te houden op strand en door de zon gelokt kwamen er ook veel wandelaars een kijkje nemen. Het was wel zaak om je goed aan te kleden, dus vele lagen over elkaar en vooral het hoofd en de handen goed warm houden, maar dat is redelijk vanzelfsprekend.

Jammer. Maar ik kon de botjes niet echt vinden.
Niet heel lang na de start ving Martin een mooi botje en was de nul er bij ons gelukkig vanaf en dat was een pak van m'n hart. Natuurlijk wilde ik ook graag een visje landen maar je vist als koppel en als je er dan allebei hard voor werkt is het helemaal niet erg om even mee te liften met je koppelmaat. Even later nog een botje voor Martin en even voor het einde van het eerste wedstrijd-deel mocht ik er gelukkig ook één vangen. In de eerste wedstrijd hadden we 3 botjes die met elkaar 68 cm op de kaart zetten.

Ik wil ook graag vermelden dat we weer konden rekenen op de inzet van alle controleurs die zelf visten maar ook tijd namen om de vis te komen meten en zelfs om een glaasje Gluhwein langs te komen brengen. Helemaal top heren!

Meevissende controleur
Met de wissel om 15:30 gingen we naar de kopstek nummer 1 en op de heenweg hoorden we al dat we er niet al teveel van moesten verwachten. Er werd helaas maar weinig gevangen in de Zuid maar we gingen er toch maar met goede moed tegenaan.

Koppelmaat Martin
Omdat de wind toch een klein beetje ging aanzetten heb ik lekker mijn Beach-shelter opgezet waar ik dan lekker in kon bijkomen van de kou. Ook hebben we hier een klein gasstelletje in gezet om wat worstjes en gehaktballetjes op te warmen. Toch wel lekker om wat warms te hebben tijdens de wedstrijd.

Sommige mensen zaten er wel heel erg warm-pjes bij!!
Op deze stek bleef het heel lang stil en hoewel we alles hebben geprobeerd kwam er gewoon geen vis uit op deze plaats. De zee was erg ondiep hier en er lagen behoorlijke ribbels waar van bekend is dat de vis daar niet graag vertoeft. Toch wist ik na enige tijd nog een botje van over de bank te peuteren en dit zorgde ervoor dat we met 4 vissen en 90cm op de kaart naar de prijsuitreiking konden. Of dit genoeg was interesseerde ons echt niet meer want het was inmiddels zo koud geworden dat we niets anders meer wilden dan weg te gaan van het koude strand.

Prachtig toch! Geef mij het strand maar....
Tijdens de prijsuitreiking was het écht heel gezellig en we hebben weer veel gelachen met elkaar. Heel erg fijn om dat mee te maken iedere keer en daarom ook zeker aan iedereen aan te bevelen. Om een lang verhaal kort te houden: Martin en ik werden 5e en daar waren we heel blij mee. Zo als altijd gaat het bij Brittenburgh vooral om de eer en niet om de prijzen maar voor de nummers één was er wel een hele mooie beker.
Voor de complete uitslag verwijs ik graag naar de homepage van HSV de Brittenburgh. Hier zullen de uitslagen binnenkort wel op verschijnen.

Alle mensen die hebben meegewerkt aan deze wedstrijd wil ik hartelijk bedanken en hopelijk tot ziens!

Update: Hier nog een mooie film gemaakt door Jaap van Leeuwen van de site www.destrandvisser.nl

Prachtige site die we in de gaten moeten houden. Op mijn link-pagina staat er ook een link naar deze site.

Update 2: De uitslag (op de site van de brittenburgh staat het verslag geschreven door vismaat Martin)

1e prijs: Willem de Bruin/ Cees van Dijk   3 wedstrijdpunten 148 cm
2e prijs: Ruben van Rossum/ Gerrit van den Oever  4 wedstrijdpunten 174 cm
3e prijs: Huig Schaap/ Jaap de Jong  9 wedstrijdpunten  108 cm
4e prijs: Erik van Dijk/ Willem van der Plas  12 wedstrijdpunten  97 cm
5e prijs: Kees de Mol/ Martin van Rhijn  13 wedstrijdpunten 90 cm
6e prijs: Piet de Baare/ Leo Achterberg  14 wedstrijdpunten  89 cm

Koppelmaat Martin (R) en ik (L)
En weer een liter voor in de Tomos... (5e prijs)
De onbetwiste winnaars!
Tweede prijs
Derde prijs
Vierde Prijs

En de zesde prijs! (Hoe ouder hoe.......  zullen we maar zeggen )

1. Ha Kees,

Goed gevist! Gefeliciteerd met je 5e plaats.Ondanks de kou zit er hier en daar toch wat vis.