Welkom op mijn Blog over zeevissen. Mijn naam is Kees de Mol en ik woon in de achtertuin van Katwijk aan Zee. In deze blog wil ik u laten zien hoe ik het zeevissen beleef. Ik wens u allen veel leesplezier. Heeft u een tip of wilt u reageren, laat dan eens een berichtje achter.


Video's

dinsdag 22 mei 2012

Geep vissen

Vandaag ben ik naar de zuid-pier in IJmuiden gegaan om te proberen een geep te vangen. Ik heb de auto in het industrie terrein gezet en ben verder gegaan met de fiets wat je toch weer 7 euro aan parkeergeld scheelt.


Rond 13 uur was ik klaar om te gaan vissen en bij de tweede worp had ik beet. Deze geep was 54 cm en gaf een leuke sport op de lichte spinhengel. Op de plek waar ik stond (ongeveer 2200 meter aan de buitenzijde) waren de gepen echt goed aanwezig want overal zag je ze springen en over elkaar heen wriemelen. Helaas is het voor mij bij één geep gebleven en buiten twee lossers heb ik geen beet meer gehad. Het was duidelijk dat de gepen meer met elkaar bezig waren dan met eten want de geepvissers om mij heen vingen ook geen gepen.

Als aas heb ik de huid van een gerookte zalm gebruikt en ik moet zeggen dat dit erg goed werkt. Het blijft mooi op de haak zitten en beweegt zich als een visje door het water.

Groeten, Kees


Geen opmerkingen:

Een reactie posten