Welkom op mijn Blog over zeevissen. Mijn naam is Kees de Mol en ik woon in de achtertuin van Katwijk aan Zee. In deze blog wil ik u laten zien hoe ik het zeevissen beleef. Ik wens u allen veel leesplezier. Heeft u een tip of wilt u reageren, laat dan eens een berichtje achter.


Video's

woensdag 23 oktober 2013

(Poging tot) Garnalen vissen



Hallo Allemaal. Vandaag hebben mijn zwager en ik een poging ondernomen om te gaan garnalenvissen.




Alle spullen in gereedheid gebracht en snel op weg naar het strand. We hadden al wel gezien dat de wind behoorlijk veel sterker was dan de afgelopen dagen, maar we wilden het toch proberen.

Als je verhalen hoort van mensen die hun net niet eens de kant op krijgen vanwege de garnalen en mensen die acht emmers garnaal hebben in één trek dan wil je natuurlijk zelf ook even gaan proberen. De omstandigheden waren verre van ideaal. Veel teveel wind uit een verkeerde hoek en ook nog eens glashelder water. Maar toch, de afgelopen dagen waren de omstandigheden niet anders en toch werd er zeer veel gevangen.

We kunnen dus wel zeggen dat het niet altijd gaat zoals het hoort en dat we dus in het vervolg misschien maar eens wat vaker moeten gaan proberen.

Hieronder een filmpje van het garnalenvissen.



Helaas verder gaat het filmpje niet omdat slepen door de extreme stroming niet mogelijk was. Voor een site met alleen succesverhalen hoeft u hier niet te kijken. Dit soort dingen komt ook voor en dat laat ik dus ook gewoon zien.
We hebben de boel weer netjes opgeborgen voor een volgende keer.

Groeten, Kees de Mol




Geen opmerkingen:

Een reactie posten