Welkom op mijn Blog over zeevissen. Mijn naam is Kees de Mol en ik woon in de achtertuin van Katwijk aan Zee. In deze blog wil ik u laten zien hoe ik het zeevissen beleef. Ik wens u allen veel leesplezier. Heeft u een tip of wilt u reageren, laat dan eens een berichtje achter.

Video's

dinsdag 10 januari 2012

Opladen op de Noordpier

Hallo allemaal,
Vandaag kon ik weer een keer gaan vissen sinds de operatie en ik omdat de wind weer een beetje gunstig was gokte ik op de noordpier in IJmuiden. Aas wilde ik gisteren kopen maar het lijkt wel alsof er in de wijde omgeving een pier-etend monster actief is geweest want er was geen pier meer te krijgen. :o  Vanmorgen ben ik dan maar op goed geluk naar Rik hengelsport gereden om hier wat aas te kopen.

In de winkel werd ik verwelkomd door Peter van der Kuil die me direct al wist te vertellen dat de noordpier nog afsgesloten was…… Ships! Vanachter de balie werd me ook vriendelijk meegedeeld dat er ook geen pieren waren…..#^%$#%*&%!#@ :x  Kon ik op wachten natuurlijk, had ik maar even moeten bellen. Er bleken wel zagers te zijn en dus bestelde ik 2 ons zagers.
De dame achter de balie heeft me uiteindelijk een twee ons zagers en een kleine 50 piertjes meegegeven voor de prijs van één ons zagers. De kwaliteit zou volgens haar niet zo goed meer zijn, maar ik heb er heerlijk mee kunnen vissen. Dus nogmaals hartelijk dank voor de service.
Ook hebben we in de winkel even op de webcam gekeken die gericht staat op de pier en er bleken wel mensen op de pier te lopen dus heb ik de gok genomen er toch maar heen te rijden.

Rond 11 uur kwam ik aan op de 1900 meter omdat er op de dichterbij gelegen stekken gewoon geen plaats meer was. Het leek wel weekend! Waarschijnlijk komt dit toch doordat de pier zolang afgesloten is geweest waardoor veel mensen het toch niet laten konden om de pier op te rennen. We lijken wel junks… :?  alles wordt aan de kant gezet om toch maar te kunnen vissen.

Ik heb voornamelijk gevist  met de Hiro Dreamsurf 4500 met hierop mijn nieuwe Penn Affinity molen.

Hiernaast heb ik nog een oude hengel met Penn Sargus om tussen de blokken te vissen voor een gulletje.
Na een kwartiertje had ik de eerste aanbeet al en kon ik een mos-scharretje landen en weer een kwartier later weer een mooie schar.

Soms kwamen ze met twee tegelijk. (gevist met 2 haken)

Het begon in ieder geval lekker en ik kreeg er zin in maar door het praatjes maken met de buren heb ik niet heel actief gereageerd op de aanbeten.  :oops:

De kleinste en de grootste.

Rond 13:30 nog een leuke bot gevangen en later nog één van ongeveer hetzelfde formaat.

Ook de wijting was aanwezig.

Een later aan de binnenkant haalde in met mijn laatste worp ook nog twee wijtinkjes binnen.

Op de zuidpier zijn ze druk bezig met werkzaamheden en deze is dan ook afgesloten.

Rond 16:30 heb ik de spullen opgeruimd en ben lekker naar huis gegaan. Op de pier was het nog steeds druk maar hoe dichter bij het hek hoe minder er gevangen was. Ik mocht in totaal 20 vissen vangen en het was erg gezellig. De man naaste me (Jan) was ook actief strandvisser bij NW9 (?) en hij had prachtige verhalen over Noorwegen enz. Iets verderop stond Luc Mom van Totalfishing die ook nog was foto’s gemaakt heeft van mijn buurman voor op de site.
Hopelijk krijgen we snel weer een beetje stabiel weer zodat we weer lekker kunnen gaan vissen in de vrije tijd want ik ben na een dag als vandaag weer helemaal opgeladen. :D

Groeten, Kees

1. Hoi Kees,
    blij om te lezen dat het beter met je gaat.
    Je hebt in elk geval goed gevangen en belangrijker: je bent opgeladen. Tot ziens.

grt

Johan

2. Vissende mol,Je blogspot ziet er heel goed uit.
    sukses er mee.ik zie dat ik beter met je mee kunnen gaan, op strand was het vandaag weer niks. gr Willem B