Welkom op mijn Blog over zeevissen. Mijn naam is Kees de Mol en ik woon in de achtertuin van Katwijk aan Zee. In deze blog wil ik u laten zien hoe ik het zeevissen beleef. Ik wens u allen veel leesplezier. Heeft u een tip of wilt u reageren, laat dan eens een berichtje achter.


Video's

dinsdag 28 mei 2013

Garnalen voor de kust

Vandaag ben ik even gaan wandelen op het strand van Katwijk. Gezien de Oosten wind en het mooie weer verwachtte ik wel wat garnalenvissers op het strand en toen ik op strand aankwam bleek ik inderdaad gelijk te hebben. Al snel zag ik iemand die naar de kant kwam na een lange trek en ik was benieuwd naar wat er allemaal in het net zat.
Ik zal verder maar niets meer schrijven, want de foto's spreken voor zich. In ieder geval zat er genoeg garnaal want de andere vissers die ik gezien heb hadden ook allemaal een mooi maaltje.

Gr. Kees

Mooi vlak zee-tje

Deze man vist met een scheerbord die ervoor zorgt dat het net open blijft staan en iets de zee in wordt getrokken.

Zouden het allemaal garnalen zijn?

Oosten wind en (dus) ook veel kwallen aan de kust. En een gevaarlijke bijvangst.

Pieterman, mooi maar o zo gevaarlijk.

Ook een maatse tong zat erbij
Naast de getoonde vangst zaten er zeesterren, zeenaalden, heremietkreeftjes, grondels, krabben, botten, tarbotten en tongen in het net. Allemaal jong spul maar wel mooi om te zien.

Groeten en tot ziens

2 opmerkingen:

  1. geinig om te zien, mooi weer gegeven.

    groeten Lexie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lexie,

    Ja het blijft altijd leuk om te zien ook al heb ik het al heel vaak gezien en zelf ook gedaan. Bedankt voor je berichtje.

    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen