Welkom op mijn Blog over zeevissen. Mijn naam is Kees de Mol en ik woon in de achtertuin van Katwijk aan Zee. In deze blog wil ik u laten zien hoe ik het zeevissen beleef. Ik wens u allen veel leesplezier. Heeft u een tip of wilt u reageren, laat dan eens een berichtje achter.

Video's

donderdag 16 mei 2013

Poging op de zeebaars

Hallo beste mensen,

Gisteren waren het de ideale omstandigheden om eens te gaan kijken of er al een baarsje te vangen was op het Katwijkse strand. Een windje uit het zuidwesten, geen regen en een afgaande zee met een mooie branding. Samen met Martin die ook voor aas gezorgd had zijn we rond 19:45 op het strand aangekomen en  snel hebben we de spullen in orde gemaakt. Ik ben begonnen met één hengel met twee cirkel-haken en toen deze hengel er in lag ben ik de andere op gaan tuigen.

Het leek eerst wel mee te vallen met de stroming, want mijn lood bleef goed liggen. Martin had echter wel last van de stroming en niet veel later bleek ook mijn lood aan de wandel te zijn. Je moest echt een flink eind tegen de stroming in gooien en wat lijn bijgeven om zo het lood te laten ankeren. Als het lood eenmaal goed geankerd was dan ging het wel.

Als aas gebruikte ik vooral grote zagers en Martin heeft ook nog wat met pieren gevist. De tweede lijn die ik er aan heb gehangen was een drie-haaks wapperlijn met haakjes 6 erop. Nu zou ik een heel lang verhaal kunnen schrijven over wat we allemaal gedaan hebben, maar het komt er helaas op neer dat we rond 12 uur zonder zeebaars moesten gaan inpakken. Martin pakte op zijn laatste draai nog twee botjes dus vis zat er blijkbaar wel.

Toen we stopten was het water inmiddels een enorm eind gezakt en werden de vele putjes en gaatjes zichtbaar. Ideaal voor zeebaars maar misschien is het zeewater nog te koud.
Ik hoop dat de zeebaarsvangsten snel zullen starten en als je een tip of vangstbericht hebt laat het me dan even weten.

Groeten, Kees

1. Kees gefeleciteerd met je prijs . Fijn dat je weer aan het vissen bent, Ik miste je wel aan de waterlijn. Ik ben ook van plan wat meer op zeebaars jacht te gaan,in de avond op strand en rond de kop van de waterring, je hoort nog van mij. gr Willem Bruin