Welkom op mijn Blog over zeevissen. Mijn naam is Kees de Mol en ik woon in de achtertuin van Katwijk aan Zee. In deze blog wil ik u laten zien hoe ik het zeevissen beleef. Ik wens u allen veel leesplezier. Heeft u een tip of wilt u reageren, laat dan eens een berichtje achter.

Video's

maandag 6 mei 2013

Ik ben het nog niet verleerd

Hallo lezers van mijn blog,

Vandaag ben ik na (door persoonlijke omstandigheden) heel lang niet gevist te hebben weer eens een keer naar het Katwijkse strand getogen om een hengeltje uit te gooien. Om alles weer een beetje onder de knie te krijgen heb ik aan Martin gevraagd of hij met me mee wilde gaan en we hebben samen met zijn spullen gevist, dus allebei één hengel.
Rond 2 uur kwamen we aan op het strand en we zijn helemaal de Noord in gegaan omdat de vlag was gehesen die aangeeft dat er geen watersport beoefend mag worden op het strand. Op strand aangekomen zagen we dat er nog 3 anderen aan het vissen waren dus dat beloofde goeds.
Al snel lagen beide onderlijnen in het water en kon het grote wachten beginnen. Het getij was hoog rond 2 uur dus we konden met het water meelopen naar zee toe.

Rond kwart over 2 haal ik binnen en zit er een klein botje aan. Niet veel maar in ieder geval een visje en het is zeker heel lang geleden dat ik dat gevoel gehad heb.

Ikke met een mini-bot

Helaas bleef het hierna lang stil en pas rond 10 voor 3 voelde ik weer weerstand bij het binnenhalen. Dit bleken twee kleine botjes te zijn, maar het was in ieder geval vis.

Het doublet botjes

Na deze drie botjes had ik er veel zin in en ik verwachtte dan ook nog veel meer te vangen, misschien zelfs een zeebaarsje?
Rond half 6 zijn we gaan opruimen en u raadt het al we hebben verder niks meer gevangen. Bij de andere vissers  was het ook niet wild, zij hadden enkele botjes.

Martin, mijn 'leermeester'
Hopelijk ziet u snel weer wat meer berichten op mijn blog, want ik ben van plan om zaterdag zelfs met een wedstrijd mee te doen.

Groeten, Kees de Mol

1. Ha Kees,

Fijn dat je weer terug bent. En inderdaad het wachten is op de zeebaars ;-).

Vis greetz,

Willem

2. Kees, blij te horen dat je de katwijkse stranden onveilig gaat maken.

groeten

Johan

3. Dag Kees, ik denk dat je zo in de wolken was van je 19e plaats vandaag dat je gewoon je halve visuitrusting heb laten liggen in de auto..